So univerzalne pnevmatike dovolj dobre za zimo?





Imate na vašem vozilu celoletne pnevmatike, pa niste čisto prepričani, da so dovolj dobre za zimske razmere? Verjetno ste se za tovrstne pnevmatike odločili zaradi tega, ker jih lahko vozite celo leto in jih ni potrebno menjati, še večji razlog pa verjetno imate v tem, da svojega jeklenega konjička ne uporabljate prav pogosto. Zaradi tega so vam svetovali uporabo univerzalnih pnevmatik, ki so neka mešanica letnih in zimskih pnevmatik.

Celoletne pnevmatike lahko dobite praktično za vsak model avta, ne glede na vrsto in velikost. Ponudba pnevmatik takšnega tipa je res pestra, saj so na voljo gume različnih premerov in širin, ki jih izdelujejo številni proizvajalci – Nokian, Goodyear, Pirelli, Dunlop, Bridgestone in drugi. Širina celoletnih pnevmatik je izražena v milimetrih in širina med najožjo in najširšo gumo znaša tudi do nekaj 10 cm. Pnevmatike se med seboj razlikujejo tudi po preseku. Oba podatka se morata zagotovo ujeti s platiščem, na katerega je guma montirana. Kajti v nasprotnem primeru boste imeli težave že pri nameščanju pnevmatike, da o sami vožnji ne govorimo.

pnevmatike

Univerzalne pnevmatike za vse vremenske razmere žal ne obstajajo

Eden od poglavitnih vzrokov, da se vozniki odločijo za celoletne pnevmatike je tudi ta, da v zimskem času vozilo uporabljajo izredno malo ali imajo vozilo večinoma parkirano v garaži. Prednost takšnega tipa gum je tudi cena, ki je nižja kot pri zimskih ali letnih gumah.

Dejstvo je, da univerzalnih pnevmatik, ki bi enako delovale v vseh vremenskih razmerah, žal ni. So pa celoletne pnevmatike približek temu, kajti njihova sestava so nekakšna zmes zimskih in letnih pnevmatik, zato se je z njimi tudi dovoljeno voziti celo leto. Ker pa različni avtomobili zahtevajo različne premere pnevmatike, morate biti pazljivi, da namestite ustrezne, saj vam v nasprotnem primeru lahko zelo poslabšajo vozne lastnosti.

Oznaki za univerzalne pnevmatike sta M+S in »all season«

Za celoletne pnevmatike je značilna oznaka M+S, kar pomeni, da so pnevmatike primerne tako za blato kot za sneg. Poleg te oznake morajo imeti vse tovrstne pnevmatike še oznako »all season«. Če je poleg oznake M+S še snežinka, so te pnevmatike zimske, ker izpolnjujejo kriterije posebnega testa za zimske razmere.

Kvaliteta univerzalnih pnevmatik ni takšna kot je pri  letnih ali zimskih gumah, zato tudi kvaliteta vožnje ni enaka. So pa takšne gume namenjene predvsem tistim, ki želijo privarčevati nekaj denarja in zaradi redke uporabe vozila ne potrebujejo dveh kompletov gum

Zanesljivost in varnost celoletne gume ni primerljiva z letnimi ali zimskimi pnevmatikami

Univerzalne pnevmatike predstavljajo nekakšen kompromis med zimskimi in letnimi, zato vožnja zagotovo ni tako zanesljiva in varna, kot pri zimskih gumah, ko je zunaj mraz in kot pri letnih, ko je zunaj toplo in vroče. To so potrdili številni testi pnevmatik in le malo celoletnih gum je takšen test opravilo.

Uporaba celoletnih pnevmatik je tako priporočena tistim voznikom, ki svojega vozila ne uporabljajo prav veliko, le za kakšne izlete in obiske svojcev in na leto s tovrstnimi pnevmatikami naredijo manj kot 10.000 km. Ste vedeli, da se tovrstnih gum najbolj poslužujejo ljudje, ki živijo v obmorskih krajih, saj tam temperatura redko pade pod -3 stopinje Celzija?

pnevmatike-univerzalne

Za dolgo življenjsko dobo univerzalnih pnevmatik je pomembna menjava nazaj-naprej

Če imate na vozilu že nameščene celoletne gume in si želite čim daljšo življenjsko dobo pnevmatik, potem vam priporočamo, da jih menjate naprej-nazaj na vsakih tri do pet tisoč kilometrov in s tem zagotovite enakomernejšo obrabo in enakomernejši oprijem cestišča. Če boste menjali le dve pnevmatiki, potem vam priporočamo, da ju namestite na zadnjo os, kjer je tudi večja obremenitev vozila.

Tudi menjava celoletnih gum se priporoča takrat, ko le-te dosežejo starost 5 let in več. Seveda pa jih je potrebno menjati že prej, če so gume obrabljene in imajo profil manjši, kot pa je zakonsko predpisan. S pomočjo posebnih indikatorjev obrabe tekalne površine lahko ugotovite ali imate še dovolj varne gume ali jih bo potrebno menjati. Vedite pa, da hitrejšo obrabo pogojuje tudi neprilagojena vožnja, prehitra vožnja, nepravilno nastavljeno podvozje, slaba uravnoteženost pnevmatik in tudi ventili.

Tudi tlak v univerzalnih pnevmatikah podaljša življenjsko dobo gum

Odločilno vlogo pri življenjski dobi pnevmatik ima tudi tlak, ki poleg tega vpliva še na dobro vodljivost vozila in manjšo porabo goriva. Kolikšen tlak morajo imeti celoletne pnevmatike, določa vsak proizvajalec vozila. Če iščete podatke o tlaku, jih lahko najdete v priročniku vozila ali na vratcih rezervoarja ali nosilcu vrat.

Tlak v pnevmatikah preverite vsaj enkrat mesečno, v poletnih mesecih, ko zaradi vročine iz gum hitreje uhaja zrak kot pozimi, pa preverjajte pogosteje, na vsakih 14 dni. V kolikor pa se odpravljate na potovanje ali boste vozilo dodatno obremenili, potem tlak vedno predhodno preverite. Prenizek tlak v gumah lahko povzroča veliko težav, kot so dolgotrajnejše zaviranje, hitrejša obraba gum, slabša vodljivost vozila, večje poraba goriva, višji izpusti ter višje tveganje za predrtje pnevmatike in poškodbo platišča.

Rate this post




Podobni prispevki